Technologie is de basis voor duurzame welvaart.

Met de start van het semester 2023 / 2024 ondersteunen we opnieuw jong talent van het Karlsruhe Institute of Technology (KIT) in de vorm van studiebeurzen. 15 studenten met uitstekende capaciteiten kregen de kans om wiskunde en informatica te studeren. Hiermee streven we het overkoepelende doel na om Duitsland als technologisch centrum verder te versterken.

"De regio Karlsruhe lag de heer Wilkesmann (oprichter) al tijdens zijn leven na aan het hart. Ik ben erg blij dat de WiCAM Foundation opnieuw heeft besloten om 15 studiebeurzen aan het KIT toe te kennen."
Timo Eigenblut
Algemeen directeur van WiCAM GmbH

Hoogtepunten

15 beurzen voor het KIT

Aan het begin van het academisch semester van dit jaar kende de stichting 15 studiebeurzen toe op het gebied van wiskunde en informatica.
15 beurzen voor het KIT

Uitreiking van de certificaten

Ralf Deininger en Timo Eigenblut waren verantwoordelijk voor het uitreiken van de 15 certificaten aan de beurshouders.
Uitreiking van de certificaten

We promoten technologie

Het KIT houdt zich bezig met de mondiale uitdagingen waar de mensheid voor staat, zoals energie, mobiliteit en informatietechnologie.
We promoten technologie