Aan het begin van het semester van dit jaar steunen we voor het eerst jong talent van het Karlsruhe Institute of Technology (KIT) in de vorm van studiebeurzen. 15 studenten met uitstekende capaciteiten kregen de kans om wiskunde en informatica te studeren. De regio Karlsruhe lag onze oprichter Harald Wilkesmann al tijdens zijn leven na aan het hart – met deze stap willen we Karlsruhe als onderwijscentrum versterken.

"Ik ben er zeker van dat vandaag een van de hartenwensen van onze oprichter in vervulling zal gaan: jonge talenten in de regio de kans geven om wiskunde en informatica te leren en iets van hun leven te maken!"
Melanie Fix-Neuhäuser
Voorzitter van de Stichting

Hoogtepunten

Aan het begin van het academisch semester van dit jaar kende de stichting 15 studiebeurzen toe voor wiskunde en informatica.

De beurzen werden toegekend door mevrouw Fix-Neuhäuser, de heer Ralf Deininger en de heer Timo Eigenblut.

Het KIT houdt zich bezig met de mondiale uitdagingen waar de mensheid voor staat, zoals energie, mobiliteit en informatietechnologie.